סמוטריץ' חושף מאחורי הקלעים: "ביקשתי מנתניהו להתערב" | האזינו

אסתי פלד No Comments on סמוטריץ' חושף מאחורי הקלעים: "ביקשתי מנתניהו להתערב" | האזינו

יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאבי רבינא ב"מהדורה המרכזית": "היה חשוב לנו לעבור קודם את הפריימריז, נבחרו בו אנשים טובים מאד. הבטחנו שנעשה אחדות ועשינו את זה. היום יש לנו את הזכות המוסרית לומר לחברינו ביהדות התורה שיתעלו על עצמם ויתאחדו" | ריאיון נרחב

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר החתימה על ריצה משותפת עם בן גביר, יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ', שוחח הערב עם אבי רבינא ב"מהדורה המרכזית" וחשף מעט מאחורי הקלעים של המו"מ: "ביום שלישי סיימנו את התהליך הדמוקרטי שלנו – הפריימריז, והפשלנו שרוולים לסגור את המשא ומתן עם עוצמה יהודית. לקראת הסוף אני ביקשתי מנתניהו כראש המחנה הלאומי להיכנס לעניין ולעזור, הוא נתן את המכה בפטיש, הציבור חיכה לאחדות הזו".

"עכשיו אנחנו יכולים להשקיע את האנרגיות החוצה ולהביא קהלים חדשים, ולא נצטרך להתעסק עם מאבקים פנימיים בתוך הגוש. היום יש לנו את הזכות המוסרית לומר לחברינו ביהדות התורה שיתעלו על עצמם ויתאחדו, ולא ייקחו סיכונים מיותרים שיסכנו את כל הגוש" אמר סמוטריץ'.

"גם אני ואיתמר עשינו ויתורים, כי הבנו שהשלם גדול מסך חלקיו. האחדות זה צו השעה לניצחון, חייבים להבין שהחלופה של ממשלה של לפיד והמשותפת עם רע"מ, שליברמן יהיה שוב שר האוצר מסוכנת מאוד. הסקרים שווים מעט מאד, הם נכונים אולי ליום שעורכים אותם. הימין הציוני דתי הוא ציבור גדול, שרוצה בייצוג. התחברנו כי הבנו שזה הדבר הנכון שיוביל לאפס סיכונים".

"היה חשוב לנו לעבור קודם את הפריימריז, נבחרו בו אנשים טובים מאד. הבטחנו שנעשה אחדות ועשינו את זה, פנינו גם לצרף את נועם. הציונות הדתית מגוונת עם הרבה דעות. מטבעו של ציבור יש בו הרבה דעות, יש שניים שלשה מנדטים שיושבים על הגדר, ואנחנו צריכים להביא אותם" הסביר בריאיון.

"איילת שקד לא רלוונטית כי היא לא עוברת את אחוז החסימה. אם אנשים יצביעו לגנץ זו סכנה, הוא מתחפש לימין אבל הוא איש שמאל שחותר לממשלת שמאל מסוכנת, האתגר שלנו זה להסביר לאנשים את גודל השעה, לתקן את האדמה החרוכה שהשאירו איילת שקד ובנט בכל מה שנוגע לייצוג הדתי לאומי".

"התהליך הדמוקרטי היה חשוב כדי לתת לכולם תחושה של שייכות, ושיש מקום לכולם לבוא להשפיע וגם להתמודד. הציבור הוא חכם ואינטליגנטי. הוכחנו עמידה על העקרונות ועל הדרך. וגם יכולת עשייה. הימין מבין היום שכדי להחזיר את המשילות בכל הפרמטרים צריכים ציונות דתית חזקה ומשפיעה".

סמוטריץ' נשאל האם הוא יעבוד כדי להביא קולות חרדיים למפלגתו, והשיב: "אני מחפש את הקהל שלנו, לא מתרגש מההכפשות ביתד נאמן. אנחנו צריכים לדאוג לעם ישראל לתורת ישראל וארץ ישראל. יתד צחקו עלי עם קריקטורה שהתנגדתי לעבאס. אם הימין היה עושה את האיוולת הזו השלטון היה עובר למשך שנים לשמאל . הצלנו את מדינת היהודים כמדינה יהודית".

"לי יש תרי"ג מצוות" חידד סמוטריץ', "ואף אחד לא מוסמך לומר לי מה יותר חשוב. אין העדפה בין ערכים, כולם טובים וצריך להילחם עליהם. מי שהתנגד למתווה הגיור ויצא לחו"ל בשביל זה זה אני. אני צמחתי כמנהל ישיבה, גדלתי בתורה, למדתי בישיבות, אף אחד לא יגיד לי מה יותר חשוב. אני דואג לעולם התורה לא פחות. אצלנו כל הערכים חשובים. לאף אחד אין רשות לומר שמשהו חשוב יותר ובשבילו לוותר על דברים חשובים אחרים" הבהיר סמוטריץ'.

"אנחנו ממשיכים לעבוד על צירוף נועם עמדתי הייתה ועדנה לעשות כמה שיותר חיבורים. אני מאד אוהב את יהדות התורה, אבל נועם פחות מתאימה לשם. מניח שימצאו את מקומם הטבעי אצלנו. מבחינתי כל מי שמצביע למחנה קדוש ייאמר לו. אני לא רב על חצי מנדט לפה חצי מנדט לשם".

"כל מי שמצביע למפלגות החרדיות זו מצווה של ועשית ואני לא יאמר לו לעבור עליה. מי שלא מצביע ממילא להם, אני אומר לו שיצביע לנו. אנחנו יכולים להיות לו בית. החרדים יטעו אם הם ישקיעו אצלנו ואנחנו נטעה אם נשקיע אצלהם. כל ציבור צריך להשקיע למקסם את ההצבעה אצלו" סיכם סמוטריץ' את הריאיון.



0 תגובות